Translate

недеља, 5. фебруар 2017.

Sadržaji za Razbibrigu - Preporuke za Februar

Dobrodošli!

Današnji tekst je rezervisan za jednu malo drugačiju (i definitivno mnogo manje filozofsku) temu nego što je to bio slučaj u prethodnim postovima – pričaću vam o sadržajima koji su mi u poslednje vreme bili zanimljivi za gledanje/čitanje/provođenje slobodnog vremena u nadi da bi isti mogli zainteresovati i vas. Ovo će, dakle, biti prvi u nizu takozvanih „Preporuka“ postova u kojima ću pokušati da vam dam neke nove ideje (pod pretpostavkom da ono o čemu pričam već niste i sami otkrili) o tome kako možete popuniti svoje slobodno vreme.

Budući da vremenske prilike i dalje ne dozvoljavaju česte izlaske napolje, mahom smo prinuđeni, u istoj meri koliko i užasno naviknuti, da zabavu pronalazimo na Internetu.  Ipak, Internet ne mora nužno propagirati napredne tehnologije – na primer, u slučaju sajta Postcrossing (www.postcrossing.com) radi se o nečemu potpuno drugačijem. Ideja ovog web projekta je slanje razglednica; naime, ukoliko na njemu kreirate profil, otvara vam se mogućnost slanja i primanja razglednica u i iz najrazličitijih delova sveta. Kako sve ovo funkcioniše? Prilikom prve prijave na sajt treba da ostavite svoje ime i prezime kao i adresu na koju želite da primate poštu. Onda vam sistem automatski dodeli jednog korisnika (čiju adresu i osnovne podatke vidite) i vi treba da mu pošaljete razglednicu. U momentu kada primi vašu razglednicu, ovaj korisnik je registruje na sajtu, a potom vaša adresa biva data nekom trećem korisniku čiji zadatak postaje da razglednicu pošalje vama. Na taj način razglednice kruže svetom. Moj prvi zadatak, na primer, bio je da pošaljem razglednicu u Poljsku jednoj tinejdžerki koja ih je već poslala i primila ukupno 180! Ja sam za sada samo početnik, no radujem se svojoj budućoj pošti, obzirom da je ovakav način komunikacije skoro pa izumro, a vrlo je lep (i pomalo zaboravljen) osećaj kada pronađete nešto u poštanskom sandučetu, a da to nije račun ili reklamni sadržaj.

Budući da sam veliki obožavalac Youtube-a, o čemu ste donekle već mogli čitati u mom postu o modnim blogovima od pre par nedelja, na svom profilu imam jako puno sačuvanih kanala koji se bave najrazličitijim temama. Vrlo često kada nemam naročito volje da radim bilo šta drugo, ja gledam Youtube videe i ovo, mogu vam reći, može biti jedna dosta korisna razbibriga obzirom da zanimljivog sadržaja ima na pretek i da se uvek može čuti i otkriti nešto novo. Jedan interesantan kanal koji sam počela da pratim u poslednje vreme zove se WatchMojo (https://www.youtube.com/user/WatchMojo). Ovaj kanal sadrži preko 12.000 videa od kojih svaki video predstavlja po jednu listu Top 10 na bilo koju temu (primeri: Top 10 najgorih filmova devedesetih, Top 10 najneobičnijih venčanja ikada, Top 10 najslađih životinja, itd...). Svakoga dana objavi se po nekoliko ovakvih novih listi, a videi traju između 9 i 12 minuta. Vrlo je teško da vam bar neka od tema koje obrađuju nije inetersantna, zar ne?

Što se preporuka za serije tiče, ja u ovaj domen nisam naročito upućena, obzirom da nisam tip koji voli da ih gleda (i sa filmovima i televizijom generalno imam slične probleme), no serijal pod nazivom Planeta Zemlja (Planet Earth) koji sam nedavno krenula da gledam preporučila bih svakom. Radi se o dokumentarnom serijalu koji sadrži 11 epizoda od kojih je svaka osim prve (koja nosi naziv „Od pola do pola“) posvećena po jednom geografskom obliku odnosnu tipu staništa (planine, slatke vode, pustinje, ...). Za svako od njih po jedna pedesetominutna epizoda prikaže najzanimljivije životinjske oblike kojima su nastanjena, kao i najveće i najznačajnije svetske primere ovakvih reljefa. Serijal je izuzetno zanimljiv i svaka epizoda uči vas nečem novom – što iz geografije, što iz zoologije. Na linku http://www.imdb.com/title/tt0795176/ možete da pronađete osnovne informacije o ovoj seriji, a na Youtube-u ga možete i gledati (evo linka za prvu epizodu: https://www.youtube.com/watch?v=hc8EiCrhrto).

Još jedna zaboravljena aktivnost koja vam se ponovo može učiniti interesantnom (kao što je i meni) jeste bojenje. Da, to je ono što ste prestali da radite otprilike kad ste imali 8 godina, a što bi vam sada vrlo lako moglo pomoći da na trenutak smirite živce i ne razmišljate ni o čemu. U poslednje vreme mnoge velike knjižare snabdele su se takozvanim anti-stres bojankama; nisu dakle u pitanju klasične dečije, već bojanke za odrasle. One koje sam ja uspela da pronađem bile su sve na različite teme, a ja sam odabrala svoju omiljenu – Cveće. Sasvim vam je jasno da se radi o jednoj veoma jeftinoj a vrlo relaksirajućoj aktivnosti. Bojanka plus bojice, ne košta vas skoro ništa da pokušate.





Za kraj, jedna preporuka za čitanje. Radi se o uvek aktuelnom i jednom od meni omiljenih pisaca - Radoju Domanoviću. Ako se ne varam, čitali smo odlomak njegove pripovetke „Mrtvo more“ u osnovnoj školi, a potom „Vođu“ i „Dangu“ negde u srednjoj. Ukoliko ste čitanje ovih kratkih priča iz bilo kog razloga preskočili ili ih se ne sećate dobro, obavezno se na njih vratite. Pisane su krajem 19. i početkom 20. veka i predstavljaju očiglednu kritiku na tadašnju vlast, opšte shvatanje iste i generalni način življenja tadašnjih ljudi, no na skoro pa preslikan način sve što je u njima opisano važi i dan danas. Zbirku Domanovićevih priča uspela sam da pronađem na jednoj tezgi polovnih knjiga u blizini Futoške pijace pre par meseci (po ceni od možda 200 dinara), a verujem (tj. iskreno se nadam) da ga u ponudi imaju i svi naši relevantniji izdavači knjiga. Van gore pomenutih, jedna od meni najdražih pripovetki zove se „Razmišljanje jednog običnog srpskog vola“, a uspela sam da pronađem i Youtube link sa ovom pričom: https://www.youtube.com/watch?v=c_-AC3MRy6o&t=13s. Uživajte!



Eto, ovo su bili moji predlozi za kvalitetno popunjavanje slobodnog vremena. Volela bih da rubrika sa preporukama zaživi na blogu, no za to bih trebala čuti vaše reakcije.


Hvala na čitanju i komentarima.

2 коментара: